
Philips Airfryer XXL – Review
Video afspelen
Inhoud
Ga voor koopadvies en onze test airfryers naar: Na de XL, komt Philips met een XXL variant. Hierdoor kan je grotere porties bereiden dan met zijn voorganger. Voor ons testje met drumsticks kan er maar liefst 1800 gram in de XXL, dat is maar liefst drie k
Deel dit artikel
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Ontvang updates wanneer er nieuwe reviews zijn
Gerelateerde onderwerpen
advies
android
apple
beste
beste smartphone
buyers
camera
consumentenbond
fiets
goedkoop
guide
help
how to
hulp
ifa
informatie
ios
Kieskeurig
Kieskeurig.nl
kieskeurig magazine
kiezen
koop
koopgids
kooptips
kopen
LG
magazine
oled
onderzoek
Philips
preview
review
samsung
smartphone
sony
test
tips
TV
tweakers
Uitleg
veilig
vergelijk
vergelijken
video
wasmachine
41 reacties
Ik zie het voordeel nog steeds niet van dit soort apparaten. Zeker niet ten opzichte van een hetelucht oven of een fatsoenlijke bbq. Waarschijnlijk een handige vinding voor mensen zonder oven.
Snelheid en gemak van “alles-in-1 denk ik”
35 minuten voor friet tegenover 5 min in de friteuse……met een hongerig gezin is de keuze snel gemaakt…….
RubensWorld je moet denk ik denken aan A gemak B geen vieze luchtjes C minder ongezond D kosten (je hoeft geen vet te kopen) en E toch ook snelheid. Een friteuse moet ook opwarmen
Hij is zo gigantisch. Is er wel een keukenkastje waar ie in past?
Dure krengen! Moet wel zeggen dat Philips vaak bovenaan de test staat, maar ik ben de doelgroep niet!
Oh!
Niemand heeft het hier over het schoonmaken van het GEHELE apparaat. De bak en het mandje is goed te reinigen maar de ven en alles daaromheen is niet fatsoenlijk schoon te krijgen. Dat heeft mij het vroegtijdig einde van mijn XL gekost.
Eva Krab c
Dat is echt heel erg om schoon te krijgen dus zie ook wel hoe lang hij mee gaat. Vind hem wel geweldig. En ben blij met de losse bodem. Heb de kleinste maat.
wtf
Sylves ter Stallone
Ik gebruik met plezier een hollandia airfryer van de Big Bazaar. Diepvriefrieten (geen oven) van McCain een kwartiertje zonder voorverwarmen op 200°C, en lekker knapperig!
Ik heb hem hier goedkoop gevonden! top apparaathttps://www.airfryen.nl/product/philips-viva-airfryer-xxl-hd9630-90-hetelucht-friteuse-zwart/
Het zoveelste bewijs dat de voormalige “waakhond” voor consumenten is verworden tot een zielig, niet bijtend, keffertje. Die uitsluitend nog geinteresseerd zijn in uw euro’s. Zie bijvoorbeeld het financiele gewin wat de consumentenvond heeft bij heel veel vergelijking site’s of review site’s.
Ook het klakkeloos overnemen van, door fabrikanten zelf, aangeleverde “producten tests” en het presenteren als “eigen” tests.
Zo ook dit product van Philips. Geen ENKEL woord over de duizende klachten over dit product!
Op facebook is een gebruikers groep van Philips Aitfryers met ruim 60.000 gebruikers. Waar bijna dagelijks is te lezen ” Mijn Philips Airfryer is na 2 jaar en 2 maanden overleden. Philips weigert hier iets aan te doen, tenzij ik torenhoge reparatie kosten ga betalen”
Waarbij het aantal maanden varieert van 2 tot 6 maanden.
Wat blijkt er zitten nog wat fabricage fouten in de Philips Airfryer. De printplaat van het display houdt er in 90% van de gevallen NET na het verlopen van de wettelijke garantie mee op!!
In toeval geloof ik al heel lang niet meer, en zeker niet als je dagelijks leest dat het STEEDS weer dezelfde fout betreft. Als je heel lang doorzeurt en dreigt met advocaten, blijkt ui de facebookgroep, biedt Philips aan om 10% korting te geven bij de aankoop van een nieuw apparaat. MAAR!! Dat is dan wel op de website van Philips zelf! Waar de XL nog STEEDS 260 euro kost. Die “mag” je dus aanschaffen voor zo’n 235.00 (EXCL. Verzendkosten!) terwijl dit apparaat in heel Nederland te koop is voor 170 euro.
Het vreemde is dat de consumentenbond al heel lang op de hoogte is van deze fabricage fout maar er met geen woord over rept in deze test. Weer een keer “belangen verstrengeling” consumentenbond?
Om nog even terug te komen op je opmerkingen over de klachten tbv Airfryer van Philips. Hierbij antwoord van de onderzoeker van de hetelucht friteuses;
Er zijn allerlei manieren voor consumenten om te reageren op de testresultaten van de Consumentenbond – een daarvan is deze reactiemogelijkheid waar u nu gebruik van maakt. Als we een specifieke klacht meerdere malen zien terugkomen, zoeken we uit wat er aan de hand is. Hoewel de Consumentenbond al jarenlang testresultaten van Philips Airfryers publiceert en diverse keren specifieke oproepen heeft gedaan op social media over de Philips Airfryer (onder andere wat consumenten erin klaarmaken), zijn er op deze manieren nog nooit reacties binnengekomen van consumenten waaruit blijkt dat uw ervaringen breed gedeeld worden.
Met klachten op websites van derden kan de Consumentenbond niets. Zodra uit de reactiemogelijkheden die wij aan consumenten bieden blijkt dat er veel consumenten zijn met dezelfde ervaringen met de Philips Airfryer, dan zullen we daar zeker mee aan de slag gaan.
Ja zo kan je het ook oplossen…..In de groep op Facebook, inmiddels MEER dan 60.000 gebruikers, komt genoemde klacht keer op keer (ik heb er alleen al meer dan 400 geteld) voor. Een aantal daarvan kreeg het advies van de beheerder de klacht bekend te maken bij kassa, radar of consumentenbond. Een aantal daarvan gaf daar van als antwoord : Dat hebben we gedaan, maar we krijgen het advies terug te gaan naar de winkelier. Deze heeft de verplichting ook na de garantie voor een oplossing te zorgen. Dit is bij wet geregeld.
En DAT is wat die grote consumentenbond dus doet!! DOORVERWIJZEN naar een ander. En HIER, doen jullie niets anders! ” we zullen er mee aan de slag gaan, als ze maar hier komen” Gelul in de ruimte dus. Maar ik moet toegeven, jullie kunnen meer verdienen aan klanten doorverwijzen naar een andere verzekeraar of energieaanbieder.
Ik denk dat we daar maar eens wat meer bekendheid aan moeten gaan geven. Ik heb inmiddels ook al in die Facebook groep gelezen dat jullie klachten over Philips EN over de consumentenbond niet eens PLAATSEN op jullie eigen Facebook!!! Een zeer kwalijke zaak dat de consumentenbond aan censuur doet op jullie eigen Facebook! ” Uw reactie wordt pas geplaatst nadat hij door ons os beoordeeld” Hebben we een heel aan gerechtvaardigd kritiek?
Wordt vervolgd!!
Voor garantiezaken moet de consument zijn bij de winkelier die het product verkocht heeft.
Wat we hebben aangegeven als er veel klachten bij ons binnen komen over een bedrijf, product of dienst dan pakken we dat op in groter verband. Het signaal van u is doorgekomen en heeft onze aandacht.
Voor wat betreft uw klacht over censuur; u heeft het waarschijnlijk over ons YouTubekanaal, daar worden alle reacties eerst door ons beoordeeld. Dit omdat er helaas soms nogal grove reacties zijn en we dat niet willen op ons kanaal. Maar we censureren alleen als er gescholden wordt, en zoals u kunt zien zijn al uw reacties gewoon goed gekeurd door ons, van censuur is dus zeker geen sprake.
We kunnen u vast niet op andere gedachten brengen als het gaat over ons. Helaas. Maar ondanks dit wil ik u toch bedanken voor uw input.
Inmiddels 3 mnd geleden, ik wil ook een xxl aanschaffen en ik ben nieuwsgierig of er al enig contact is geweest met Philips over de klachten en de reactie van Philips? het gaat om het volgende citaat van Flip hierboven; wat blijkt er zitten nog wat fabricage fouten in de Philips Airfryer. De printplaat van het display houdt er in 90% van de gevallen NET na het verlopen van de wettelijke garantie mee op!!
Flip Flinstone heel de wereld steekt zo in elkaar. Een grote commerciële corrupte bende.
superapparraat tot zover friet snacks komen er bijna net zo goed uit als uit de frituur verschil is maar minimaal en kipcorn komen er nog beter uit dan uit de frituur en 12min heb ik een bord friet met snacks gaat nog sneller dan friteuse en geen vieze luchtjes
De xxl of de xl ?
maar was de kip gaar???????
Nope en zeker niet gekruid
الي يعرف عربي ايش قالت الافضل
I dont Rajawy!
Een kebab recept?
hebben jullie geschud? tijdens het bakken
Zeker! De beelden zijn gesneuveld in de montage, omdat de video daar erg langdradig van werd. Het gaat uiteindelijk ook meer om de resultaten natuurlijk.
English subtitles PLEASE
Could you translate this in Dutch please?
Ook hier het zelfde als de XL.
Mooi apparaat maar bijna niet/moeilijk schoon te maken,
De spiraal bovenin kan je niet goed bij om schoon te maken.
Ook het lucht afvoerkanaal kun je niet schoon maken!
Op gegeven moment heb je iets wat flink spettert en inbrand daar boven,
daar ontkom je niet aan helaas!
Dat betekent stank die steeds erger word en onhygiënisch.
Jammer want een oplossing hoeft helemaal niet moeilijk te zijn!
Kwestie van ontwerpen.
VrGr Rob.
Nu is de airfryer Philips XXL HD9650/90 € 199-. euro. bij de blokker
Zeer tevreden van mijn Airfryer XL temperatuur op 190 voor de frieten, het frituurmandje zou beter in inox geweest zijn, kwestie van onderhoud!
Heerlijk Philips met Teflon.
N
Nou,ik vind dit echt interessant!;-)
Vaatwasser snel vol. als ik aardappels groente en vlees kook met de traditionele pan dan is mijn vaatwasser ook vol met 3 pannen. Dus afwas in de vaatwasser na een maaltijd in de airfryer gekookt te hebben is hetzelfde.
een tip voor de airfyer,
haal bij de action een anti aanbak BBQ rooster. {kost rond de 1.50 euro}
dit zijn roostertjes die je op de grill legt waardoor het minder blijft plakken, met wat knippen passen deze perfect in de airfryer, en heb je dat het minder aan de mand blijft kleven
Beetje een verkeerde review. Want als je de XL beetje langer laat gaan heb je identiek hetzelfde resultaat. Het beetje langer wachten is nu eenmaal een vereiste tov van traditioneel frituren…
We leren hier nog wat !