
Ziggo Mediabox Next: opvolger Horizon
Video afspelen
Inhoud
De nieuwe Next mediabox van Ziggo heeft een aantal nieuwe opties en veranderingen. We hebben hem uitgeprobeerd, in deze video laten we je zien wat ons het meest opviel. Ga voor meer details en informatie die niet aan bod zijn gekomen:
Deel dit artikel
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Ontvang updates wanneer er nieuwe reviews zijn
Gerelateerde onderwerpen
advies
android
apple
beste
beste smartphone
buyers
camera
consumentenbond
fiets
goedkoop
guide
help
how to
hulp
ifa
informatie
ios
Kieskeurig
Kieskeurig.nl
kieskeurig magazine
kiezen
koop
koopgids
kooptips
kopen
LG
magazine
oled
onderzoek
Philips
preview
review
samsung
smartphone
sony
test
tips
TV
tweakers
Uitleg
veilig
vergelijk
vergelijken
video
wasmachine
29 reacties
Ik heb zelf NL Ziet ipv tv via Ziggo of KPN. Maar ik heb een apple tv waar ik NL ziet mee kijk. Maar ik moet zeggen dat ik niks in hoeft te stellen. Kan gewoon alles terug kijken net als bij npo en rtl xl en kijk van SBS. En aangezien NL Ziet eigendom van NPO, RTL en Talpa, zijn zij ook eigenaar van al die tv programma’s. Dus ik hoeft niks in te stellen als ik wat op wil nemen en kan zelfs tot een jaar terug kijken reclamevrij. En bij NL Ziet kan je gewoon die 12 NL zenders bekijken in Full HD. En dat voor maar 8 euro per maand ipv 15 euro wat je betaald bij andere diensten en je alsnog alles in moet stellen als je wat op wilt nemen.
Klopt ik heb het ook,erg tevreden
Niet aanschaffen , slechte beeldkwaliteit na een bepaalde update zit er een sharpnes filter in waardoor je vervaagde gezichten ziet alsof je naar The thunderbirds’ zit te kijken en ghosting, ijkt wel of iedereen een soort coupe soleil heeft iedereen heeft grijze haren en baarden (Witte randjes) En Ziggo doet er niks aan. En dat is niet het enige er zijn heel wat problemen met die box, hikjes in beeld bij opnames (frame probleem) en begint steeds meer op de oude Horizon te lijken. De problemen worden op meerdere Ziggo fora’s besproken.
Of je stelt je tv goed in. Alleen op bepaalde OLED tv’s is alles té scherp. Heeft vaak te maken met allerlei standaardinstellingen voor extra scherpte vd tv vanaf de fabriek. Dus eerst alles uit zetten aan filters, enhancements, etc.
je ziet de slechte beeldkwalitet zelfs in dit filmpje op 1:11 en rond 3:11. Strak getrokken koppies. Ik snap echt niet hoe een reviewer zoals dit ook niet eens ziet.
De periode om uit te proberen kost wel even ipv 57 euro 64 euro.Kreeg dan compensatie,maar daar heb ik niet alles van ontvangen. De ziggo to go app doet irritant raar! Ben beetje telleurgesteld. Ondanks de snufjes als micro fone. De to go app doet het ook niet op de mobiele telefone.Geluidloos??? De hoge piep hoort niet iedereen. Maar ik wel. Trouwens schandalig die.activeer kosten! Ziggo diegene die al7 media box ellende achter de rug hebben! Zouden stom zijn dat te betalen.Dat consumenten bond hiereven heelsnel zich schaamt! Om reclame te maken.!
Hij vergeet er bij te vermelden dat deze decoder alleen beschikbaar is voor de duurste contracten dus ik heb voor nop 1,5 jaar zitten wachten op 4k decoder want overstappen op duurder doe ik never want ik kijk geen tv meer vanwege al die reclame ! Dat had verboden moeten worden !!!!
Wellicht hebben we dit niet duidelijk benoemd, maar Arjen noemt op 5:16 dat je hem in bruikleen krijgt bij de pakketten TV ‘Max’ en ‘Complete’. Dit zijn duurdere pakketten dan het ‘Start’ abonnement, wat wel een tegenvaller is inderdaad. Groet, Virginia
De Next is inderdaad veel sneller dan de Horizon en werkt soepeler voor TV programma’s. En de Next lost het probleem op dat na een tijd luisteren de kanaalkiezer niet meer werkt zodat je alleen via uit- en weer aanzetten naar een ander kanaal kunt. Helaas is de Next aanzienlijk slechter voor geluid. Ik gebruik de Next veel voor het, via een optische kabel naar mijn geluidsinstallatie, beluisteren van de radiozenders die Ziggo aanbiedt. Op de Horizon kon ik die eenvoudig kiezen met het kanaalnummer maar op de Next is de nummering weggelaten en kun je de radiozenders alleen op naam via het tv-scherm benaderen. Ook de handige spraakbediening werkt niet als de tv uit staat. Ik ben dus verplicht de tv ook aan te hebben om naar de radio te luisteren en van zender te kunnen veranderen. Ook moet ik de tv aan hebben om te zien welke zender ik aan heb terwijl ik dat op de Horizon op de box zelf kon zien. Nog hinderlijker is dat na een ongeveer uur muziek luisteren de Next spontaan overschakelt naar een tv-zender, dat blijkt een ingeprogrammeerde standby functie te zijn die je als gebruiker niet kunt uitschakelen. De Next krijgt overall wel een plus van me, maar wel een heel mager plusje.
Het is niet allemaal goud wat er blinkt. Zo werkt bij opnames van de meeste duitse zenders de ondertiteling voor slechthorenden niet. En bij externe apps, in ieder geval Netflix, zijn beeld en geluid niet helemaal synchroon.
Perfecte box en geen twintig euro installatiekosten, dus waar dat vandaan komt weet ik niet
Lees de reacties maar eens in bv het Community forum. Ik heb de box lang getest, de box was zeer goed maar door bepaalde updates begint de box steeds meer op de horizon te lijken, ze hebben onnodige animaties in de menu’s toegevoegd wat de box trager maakt en soms veroorzaakt dat vastlopers maar mensen die de box pas hebben zal dat niet direct opvallen omdat ze niet weten hoe de box eerder werkte, ik was de eerste maanden ook dik tevreden.
Some body. Ik heb deze box al een jaar. Is hier totaal niet trager geworden.
Is er ook een de mogelijkheid om opnames via een eigen dvd recorder op te nemen, wat nu met de UPC Mediabox mogelijk is?
Nee.
Ondertiteling werkt willekeurig soms niet en beeld-geluidsynchronisatie is niet helemaal in orde. Terug naar Fabrieksinstellingen lost dit niet op.
Bedankt voor het melden van de ervaring. Groet, Virginia
Bedankt voor het melden van jullie ervaringen!
Maar Ziggo verteld er niet bij dat er al wekenlang een storing is met de onderschriften. En als je er niet zonder kunt heb je een groot probleem.
Ik heb de Mediabox XL weer aangesloten!
Ipv maandelijks opzeggen zit je er een jaar aan vast, kost 20 euro installatie kosten en 4 euro per maand meer. 67.50 + 4.00 en 20,- maakt 878 euro voor het eerste jaar! Toch wel een berg geld. O ja en ze doen er 1 euro af als je vast bellen achterwegen laat. Ik neem nog wel even op met mijn Humax!
De 20 euro administratiekosten kosten kloppen, maar je betaalt geen 4 euro extra per maand. Maar gewoon 50cent per maar extra
Zonder goede WiFi niets waard. Dus eerst investeren in snelle WiFi. En zelfs dan af en toe storing.
De USB poort op de box is standaard niet aangesloten.
Even een complot theorie: de laatste tijd gaat de horizon box steeds slechter werken. Loopt vaker vast, terugkijken lukt niet meer altijd, enz. Met software en hardware is het toch: het werkt of werkt niet en gaat niet steeds slechter werken?!?!? Worden we niet door toegenomen fustratie in de richting van het nieuwe apparaat geduwd?
ik ben bang dat je gelijk hebt
Wat een flauwekul
ZIGGO IS EEN DURE TELECOM PROVIDER EEN TIP VERLAAG EEN KEER DE PRIJZEN!!!😡
WOW.
dat ze daar bij Ziggo niet zelf op kunnen komen zeg…. goed van je dat je ze deze waardevolle tip geeft!
Ziggo would only provide this with a MAX abonnement when I asked for Compleet?. Is this fraud?